Haber

Dijital adımda kadınlar önde

İSTANBUL (İGFA) –Dijitalleşmenin hızla artmasıyla birlikte şirketler de dijital dönüşümde öne çıkabilmek için bu alandaki yatırımlarına hız verdi.

Pandemi sonrası esnek çalışmanın yaygınlaşması ve online ticaretin hız kazanması nedeniyle rekabette öne çıkmak için dijitalleşmenin kural olduğu bir döneme girdik.

Online dünyaya uyumun değer kazandığı bu dönemde şirketleri dijital dönüşümde bir adım öteye taşıyan önemli etkenlerden birinin de kadın başkanlar olduğu ortaya çıktı.

Kadınların yönetici olarak misyon edindiği şirketlerin günün değişen koşullarına ve dijitalleşmeye daha çabuk uyum sağladığını belirten akademisyen ve iş insanı Aslı Erem, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sürecinde kadınların çeşitli sebeplerle işlerinden ayrılmak zorunda kaldıklarını belirtti. hasta ve çocuk bakımıyla başa çıkmak için, “Ancak tüm bu dezavantajlar Ancak, kadınların liderliğindeki şirketler kriz sırasında yenilikçi çözümler sunuyor gibi görünüyor. Dünya Bankası’nın düşük ve orta gelirli ülkelerde 40.000 şirketle yaptığı bir ankete göre, kadınların liderliğindeki küçük ve mikro işletmelerin dijital platformları daha fazla kullandığını söylemek mümkün” dedi.

“KADIN GİRİŞİMCİLER KÜRESEL ZORLUKLARA YENİ ÇÖZÜMLER GETİREBİLİR”

İş dünyasına yenilik getiren kadınların girişimcilik potansiyelini ortaya çıkarmanın öneminin altını çizen Aslı Erem, “Kadın girişimciler, değişime açık olmaları ve hızlı adapte olabilmeleri sayesinde küresel zorluklara yeni çözümler getirebilirler. Ancak kadınlar tüm dünyada işlerini büyütürken birçok sorunla karşılaşıyor. Kadın liderliğindeki işletmelerin ve kadın girişimcilerin desteklenmesi, inovasyona ve dijitalleşmeye kolay adaptasyonu beraberinde getirecektir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu