Experix Kurumsal Oto Ekspertizi: Üstyapıyı Kontrol Etmek İçin Bozuk Para Kullanmak Yanlış Bir Yöntemdir
Eskişehir’deki Experix Kurumsal Oto Ekspertiz firmasının genel koordinatörü Alperen Temizyürek, araç muayeneleri sırasında kaportanın bozuk parayla kazınmasının yanlış bir işlem olduğunu söyleyerek, daha iyi alternatif prosedürlerin bulunduğuna dikkat çekti.
Kasko sigortası veya ikinci el ticarette aracın değerinin tespiti amacıyla yapılan detaylı muayeneler sırasında bazı oto eksperlerinin kasa muayenesini bozuk parayla kazıyarak gerçekleştirdiği biliniyor. Boya muayenesi, ustalar arasında en sık kullanılan madeni para kazıma yöntemi ile araç kaportasının belirli bir kısmının deforme edilmesiyle gerçekleştirilir. Ancak Eskişehir’deki Experix Kurumsal Oto Ekspertiz firmasının genel koordinatörü Alperen Temizyürek, bu işlemin çok yanlış olduğunu, araca zarar vermeden kazıma yerine kullanılabilecek birçok alternatif yöntemin bulunduğunu belirterek vatandaşları uyardı. Temizyürek, boyanın çıkarıldığı metalin havayla teması halinde oksitleneceğinin altını çizerek, araç sahiplerinin böyle bir uygulamaya izin vermemesi gerektiğini vurguladı.
“Kazıma yerine kullanabileceğimiz birçok yöntem ve yöntem var.”
Experix Kurumsal Oto Ekspertiz firmasının genel koordinatörü Alperen Temizyürek, aracın değişen modüllerinin kontrolleri sırasında kaportanın da incelendiğini belirtti. Temizyürek, kazıma işleminin çoğunlukla kesiklerin iç kısımlarında dışarıdan görülmeyecek şekilde yapıldığını ve bu sayede malzeme modül yapısının incelendiğini belirterek, “Elbette bu inceleme gerçek bir yöntem değil. Sonuç olarak araca zarar veriyoruz. Görünmeyen bir noktada da olsa araçta deformasyona neden oluyor. Araçların markası.” Modele bağlı olarak herhangi bir hasara yol açmadan bunu yapabileceğimiz birçok farklı prosedür vardır. Kapak üzerindeki parçalara, modül üzerindeki seri numaralarına, cıvata ve menteşe temas noktalarına bakabilirsiniz. Çizmek yerine kullanabileceğimiz birçok sistem ve yöntem var. Ancak en bilinen ve temel formül ustaların kullandığı formüldür. “En kolay yol, kazıyarak incelemektir. Hiçbir kurumsal firma aslında buna tenezzül etmez, bunu yapmaz. Aktif ve uzman kişiler denetlendiğinde bu tür şeylerle karşılaşmak mümkün değildir” dedi.
“Kendi kişisel aracım olsa bile asla böyle bir şey yaptırmazdım.”
Böyle bir kontrole izin verilmemesi gerektiğinin altını çizen Temizyürek, “Boyanın dokusunu bozuyorsunuz, boyanın açıldığı yerdeki metal havayla temas ettiği anda oksitlenmeye ve çürümeye başlayacak. Bunlar küçük çizikler gibi görünse de uzun vadede aracın yapısına ve dokusuna zarar veriyor. Bu yaklaşımlar zararlıdır.” Bu tür denetimlere izin verilmemelidir. Bu tür muayeneler araca herhangi bir değer kaybı yaşatmasa bile deformasyona neden olur. Kısa vadede hiçbir şey görmeyeceksiniz. Bu sadece fiziksel bir deformasyondur. Görme bozukluğuna yol açtığını düşüneceksiniz. İlerleyen dönemlerde bu bölgelerden su alınmasına neden olur ve hava ile temas ettiğinde modülün ömrü kısalır. Çürüme ve deformasyonlar daha erken başlar. Aslında yöntem açısından mükemmel değil. Bunun birçok alternatifi var. Bunların öğrenilmesi, bu konularda bilgi edinilmesi ve ustanın kendini geliştirmesi gerekiyor. Her ne kadar kendime ait kişisel bir aracım olsa da bu tarz bir araçtır. Asla bir şey yapmazdım. Bu tür yerlere gidenlerin buna izin vermemesi gerekiyor” dedi. – ESKİŞEHİR